Nabór na stanowisko Ratownika Wodnego
NABÓR NA WOLNE STANOWISKO W OŚRODKU SPORTU I REKREACJI W SOLCU KUJAWSKIM
RATOWNIK WODNY OSIR
1. Wymagania niezbędne:
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie – min. średnie,
- aktualne uprawnienia ratownika wodnego, posiadanie dokumentu potwierdzającego kwalifikacje o pozytywnym ukończeniu szkolenia ratownika wodnego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie szkoleń w ratownictwie wodnym;
- aktualna legitymacja ratownika wodnego lub dokument potwierdzający przynależność w podmiocie uprawnionym do wykonywania ratownictwa, posiadanie zaświadczenia o pełnieniu służby lub członkostwie w podmiocie uprawnionym do ratownictwa, oraz patent przydatny w ratownictwie wodnym,
- aktualne zaświadczenie o ukończonym kursie w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy i uzyskaniu tytułu Ratownika KPP. Posiadanie dokumentu potwierdzającego kwalifikacje o pozytywnym ukończeniu kursu kwalifikowanej pierwszej pomocy i uzyskaniu tytułu ratownika zgodnie z Ustawą o Państwowym Ratownictwie Medycznym.
2. Wymagania dodatkowe
- dyspozycyjność,
- uczciwość,
- odpowiedzialność za realizowane zadania,
- systematyczność i konsekwencja w działaniu,
- komunikatywność.
- sumienność.
- stałe utrzymywanie sprawności fizycznej i podnoszenie własnych kwalifikacji.
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku należy w szczególności;
- zapewnienie bezpieczeństwa przebywających na terenie basenu osób kąpiących się, korzystających z atrakcji wodnych zgodnie z obowiązującymi Regulaminami basenu OSIR
- pouczanie grup zorganizowanych oraz osób indywidualnych zamierzających korzystać z basenu o obowiązujących przepisach regulaminowych oraz zasadach korzystania z atrakcji wodnych, zjeżdżalni, sauny.
- pilnowanie obowiązku korzystania przez grupy zorganizowane, jak również osoby indywidualne, z kąpieli pod natryskiem przed wejściem na halę basenową oraz obowiązku posiadania odpowiedniej odzieży (strój kąpielowy, czepek)
- przestrzeganie ogólnych zasad korzystania z basenu i saun określonych regulaminem oraz odrębnymi przepisami WOPR,
- stałe obserwowanie basenu sportowego oraz rekreacyjnego i niezwłoczne reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowanie akcji ratowniczej,
- udzielanie pierwszej pomocy przed medycznej, podstawowe opatrzenie ran i urazów, w poważnych przypadkach wezwanie Zespołu Ratownictwa Medycznego,
- stałe obserwowanie całej przestrzeni hali basenowej,
- kontrola poprzez oględziny stanu urządzeń oraz sprzętu i wyposażenia basenu pod względem bezpieczeństwa osób kąpiących się i korzystających z basenu.
- przestrzeganie porządku i dyscypliny na terenie basenu, utrzymanie w należytym stanie technicznym powierzonego sprzętu ratowniczego, utrzymywanie porządku w punkcie medycznym i wykorzystywanie tego pomieszczenia wyłącznie do celów służbowych,
- bieżące prowadzenie dziennika pracy,
- wykonywanie innych poleceń związanych z obsługą bieżącą krytej pływalni mogących wystąpić w trakcie eksploatacji,
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- miejsce pracy – Ośrodek Sporu i Rekreacji w Solcu Kujawskim, ul. Gen. Stefana Roweckiego „GROTA” 3, 86-050 Solec Kujawski
- forma zatrudnienia – umowa o pracę (7/8 etatu)
- praca zmianowa: 7:00 – 14:00 oraz 14:00 – 21:00,
- bezpośredni kontakt z osobami korzystającymi z basenów.
- umiejętność współdziałania w grupie.
5. Wymagane dokumenty:
- CV z opisem dotychczasowej kariery zawodowej,
- kopia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia ratowników wodnych
- kopia certyfikatu KPP (kwalifikowana pierwsza pomoc),
- kopia legitymacji członkowskiej z opłaconą składką na rok 2023 lub inny dokument potwierdzający przynależności do podmiotu uprawnionego do wykonywania ratownictwa wodnego,
- kopia dokumentów potwierdzających uprawnienia przydatne w ratownictwie wodnym,
- kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata potwierdzające stan zdrowia pozwalający na zatrudnieniu na stanowisku ratownika.
- oświadczenie kandydata o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do 15 grudnia 2023 r. do godziny 15:00 w sekretariacie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Solcu Kujawskim, pokój nr 5, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko Ratownika Wodnego OSiR”.
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie www.osir.soleckujawski.pl.
KLAUZULA INFORMACYJNA NA POTRZEBY REKRUTACYJNE
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji w Solcu Kujawskim. w Solcu Kujawskim informuje, że:
1 Administratorem Pani/Pana danych osobowych oraz danych osobowych Pani/Pana dziecka jest Dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji w Solcu Kujawskim. Dane kontaktowe administratora to: Ośrodek Sportu i Rekreacji w Solcu Kujawskim., ul. gen. Stefana Roweckiego “Grota” 3, 86-050 Solec Kujawski, tel. 52 387 20 15, e-mail: dyrektor@osir.soleckujawski.pl
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych, tel. 535 325 817, e-mail: iodo@informatyksolec.pl
- Administrator będzie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe, aby:
- przeprowadzić proces rekrutacji – nabór na wolne stanowisko;
- wypełnić obowiązki prawne ciążące na Administratorze, wynikające z przepisów prawa, w szczególności ustawy o pracownikach samorządowych oraz Kodeksu pracy, w tym polegające na upowszechnieniu informacji o wyniku naboru (imienia, nazwiska i miejsca zamieszkania wybranego kandydata) poprzez jej umieszczenie na tablicy informacyjnej oraz opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres co najmniej 3 miesięcy;
- wykonywać umowę, której w wyniku procesu rekrutacyjnego być Pani/Pan stroną lub podejmować działania przed zawarciem umowy;
- przechowywać Pani/Pana ofertę pracy w bazie rekrutacyjnej Dyrektora przez określony przez Panią/Pana czas i wykorzystywać w kolejnych procesach rekrutacyjnych.
- Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych będzie odpowiednio:
- niezbędność do realizacji obowiązków i uprawnień wynikających ze stosunku pracy z Panią/Panem, tj. wykonania umowy o pracę oraz podjęcia czynności poprzedzających jej zawarcie (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze – znajdującego oparcie w przepisach prawa powszechnie obowiązującego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- Pani/Pana zgoda – w przypadku przetwarzania danych, których przetwarzanie nie znajduje oparcia w przepisach prawa powszechnie obowiązującego, np. w celu ułatwienia kontaktu oraz przechowywania Pani/Pana oferty pracy w bazie rekrutacyjnej Administratora przez określony czas i wykorzystywać ją w kolejnych procesach rekrutacyjnych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- 3. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazać dalej Pani/Pana dane innym organom oraz podmiotom, wyłącznie na podstawie przepisów prawa albo jeżeli będzie to konieczne celem realizacji procesu rekrutacyjnego. Administrator może przekazywać Pana/Pani dane wyłącznie n/w grupom:
- osobom przez siebie upoważnionym – pracownikom Administratora , którzy muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki, w tym członkom Komisji Rekrutacyjnej,
- podmiotom przetwarzającym – którym Administarator zleci czynności wymagające przetwarzania danych,
- innym odbiorcom danych – np. operatorowi pocztowemu, ubezpieczycielom, hostingodawcom itp.
- 4. Pani/Pana dane będą przechowywane przez czas określony przepisami prawa, w tym w przypadku niewybranych kandydatów, spełniających warunki formalne, oferty przechowywane będą przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru, stosownie do treści art. 15 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz protokole z przebiegu procesu rekrutacyjnego, zaś w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do czasu jej cofnięcia.
- 5. Ma Pani/Pan prawo do:
- żądania udostępniania swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- ich usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych osobowych,
- cofnięcia zgody na przetwarzania danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem,
- wniesienia skargi do organu nadzoru, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących, narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- 6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym, warunkiem rozpatrzenia Pani/Pana ofert pracy. W przypadku niepodania danych osobowych objętych art. 221 k.p., takich jak: imię, nazwisko, imiona rodziców, data urodzenia, miejsce zamieszkania, adres do korespondencji, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, Pani/Pana oferta pracy zostanie odrzucona.
- 7. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały automatycznemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu.